Warsztaty barmańskie online dla Lenovo i AB

 

Kolejna online realizacja za nami. Tym razem mieliśmy przyjemność zorganizować warsztaty barmańskie dla firm AB oraz Lenovo. Jak już wielokrotnie wspominałem i będę powtarzał to do znudzenia

Warsztaty barmańskie online to jedna z niewielu atrakcji, które udało się przenieść do świata transmisji online, bez strat na jakości i atrakcyjności

W obecnej pandemicznej sytuacji organizowanie dużych eventów stacjonarnych jest niemożliwe, firmy poszukują nowych możliwości organizacji swoich wydarzeń, dlatego w ostatnich miesiącach ogromną popularność zdobywają transmisje online. Oprócz części merytorycznej, stricte poświęconej zagadnieniom firmy oraz branży w której działają, organizatorzy poszukują również sposobu na zorganizowanie części rozrywkowej, w ktorą będą mogli zaangażować uczestników. I tutaj zaczyna się nasza rola. W dzisiejszym wpisie pokażę Ci, jak wyglądają warsztaty barmańskie online w naszym wykonaniu. Pokażę Ci nie tylko produkt końcowy, ale również zobaczysz, jak takie warsztaty się produkują. To wszystko przekona Cię, że warto wybrać naszą propozycję. A więc, zaczynamy!

Konferencja produktowa dla pracowników firm AB i Lenovo. Kilka godzin prezentacji nowych produktów. Jest piątek. Planowany koniec oficjalnej części około godziny 17, potem zaczyna się weekend. No to powiedz mi, jak można lepiej zakończyć szkolenie, jak wyluzować atmosferę, wiedząc, że już za chwilę każdy z uczestników porzuci swoje zajęcia i odda się weekendowym rozrywkom? Oczywiście, nauczmy naszych ludzi, jak szybko, efektownie i poprawnie mieszać pyszne koktajle! Dobrze, ale zacznijmy od początku.

Warsztaty barmańskie online – case study

Klient: Lenovo i AB
Organizator eventu: Von Quintus
Miejsce nagrania: Studio Kulinarne COOKINESS
Liczba uczestników: 78 osób
Czas transmisji warsztatów: 1 godzina (planowana), 1.38 faktyczny czas trwania

Ale tym razem zacznijmy od początku. Przygotowanie warsztatów barmańskich online pochłonia nie mniej czasu niż organizacja ich stacjonarnej wersji. Niemniej jednak, prezentacje różnią się od siebie kilkoma szczegółami. Największym wyzwaniem było rozwiązanie kwestii zaangażowania i interakcji z uczestnikami. Jak sprawić, by wzięli udział, nie zanudzili się i nie byli by tylko biernymi obserwatorami tego, co się dzieje na ekranie. Wspólnie wymyśliliśmy dwa rozwiązania, które miały rozwiązać brak interakcji na żywo.

Po pierwsze BAR BOX. Każdy z uczestników otrzymał przesyłkę, nasz autorski box, w którym znalazł się podstawowy sprzęt barmański (shaker, sitko, łyżka, nalewak, miarka oraz muddler) oraz produkty niezbędne do przeprowadzenia warsztatów. Zapakowane przesyłki zostały wysłane bezpośrednio na adresy uczestników kurierem na kilka dni przed rozpoczęciem transmisji, tak, by każdy mógł sprawdzić co ma w paczce, a w razie ewentualnych braków czy zniszczenia paczki w transporcie mielibyśmy zapas czasu, by wysłać kolejną paczkę przed warsztatami. Kompletowanie sprzętu do botów rozpoczęliśmy już dużo wcześniej, ponieważ musieliśmy zamówić u dostawcy wystarczającą ilość sprzętu barowego. Z tego powodu, proponujemy, by decyzję o organizacji warsztatów barmańskich online podejmować najpóźniej na trzy tygodnie przed planowanym dniem eventu, tak, by mieć pewność, że producent i dostawca dowiezie nam sprzęt na tyle wcześnie, byśmy zdążyli z pakowaniem i wysyłką pakietów.

Po drugie, chat z uczestnikami podczas transmisji live. Tak, możliwość zadawania pytań na chacie podczas streamu okazał się strzałem w dziesiątkę. Podczas objaśniania kolejnych kroków, każdy z uczestników miał możliwość zadania pytania w każdej chwili. Nie miałem pojęcia, o czy ktokolwiek o coś zapyta, ale po pierwszych minutach chat zapełnił się pytaniami, na które odpowiadałem podczas transmisji.

  • jak zrobić bittersa?
  • czy zamiast wódki, mogę użyć do tego drinka absyntu?
  • czy będzie dostępny zapis z transmisji

To tylko niektóre z ponad 30 pytań, które pojawiły się podczas naszego spotkania. Dzięki wprowadzeniu elementu pytań, nasze spotkanie przedłużyło się aż o 38 minut, ponad planowany czas, ale warto było. Na koniec transmisji pojawiło się wiele słów podziękowania i opinii, że było fajnie. Dla takich chwil warto to robić.

Przygotowanie produktów, pakowanie sprzętu oraz wysyłka boxów zajęła nam 4 dni. W dzień realizacji przyjechaliśmy do studia we Wrocławiu na 5 godzin przed startem transmisji. Zapewniliśmy scenografię w postaci naszej ścianki drewnianej, ustawiliśmy wyspę (warsztaty najlepiej wychodzą na wyspie kuchennej), produkty, a później z obsługą techniczną ustawiliśmy kadr, światło itd.

Naszym założeniem jest robienie realizacji zawsze na najwyższym poziomie, dlatego staramy się, by za realizację techniczną była odpowiedzialna ekipa, która jest wyspecjalizowana w tego typu realizacjach. Nie proponujemy prowadzenia transmisji z telefonu na domowym internecie.

Różnica jest kolosalna. Przy okazji, transmisję możemy prowadzić z miejsca zapewnionego przez Klienta, lub z naszego studia. Po przygotowaniu stanowiska, czekaliśmy tylko na sygnał do rozpoczęcia. Planowany czas spotkania, około godzina, ale w czasie transmisji uczestnicy rozpisali się na czacie, stworzyła się fajna interakcja, w związku z czym, nasza transmisja przedłużyła się o prawie 38 minut! O to chodzi, by zainteresować i wciągnąć ludzi do zabawy. W końcu wystartowaliśmy.

Plan zajęć był ułożony tak, by w ciągu godziny zrobić trzy koktajle. Oprócz tego, widzowie dowiedzieli się i zobaczyli:

  • jak zrobić bitters i solankę i po co one w koktajlu
  • jak odmierzać właściwą porcję alkoholu bez użycia miarki barowej
  • jak zrobić kruszony lód w domu
  • jak wykorzystać zalegający w domowym barku alkohol
  • jak widowiskowo ubić białko jajka w koktajlu

Warsztaty zostały przeprowadzone kompleksowo, zapewniliśmy kompletację sprzętu i produktów i nadzorowaliśmy wysyłkę BAR BOXów. Pierwsze przekazane wrażenia pokazały, że uczestnicy byli zadowoleni z prezentacji, dobrze się bawili, a co najważniejsze, mogli na bieżąco spożywać koktajle, a że był już piątek i transmisja była prowadzona z domów, mogli bez stresu i przeszkód oddać się robieniu kolejnych bonusowych pozycji.

Jeżeli chciałbyś poznać szczegóły i warunki współpracy, napisz lub zadzwoń. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, rozwiejejmy wątpliwości i przekonamy Cię, że warsztaty barmańskie online, to znakomity pomysł na pandemiczny event!

Przeczytaj również:

  1. Event online dla Itaką
  2. Warsztaty barmańskie online dla Relayr w Berlinie

Marcin Szuścik, CEO Vindebar